Kennismakingscursus

Vier individuele lessen om kennis te maken met onze manier van lesgeven

Tijdens de kennismakingscursus kan bekeken worden of privé- of groepsles de meest geschikte lesvorm is. Ook kunnen eventuele specifieke wensen worden besproken.

Bandcoaching

Leer spelen in een band of til het naar een volgend niveau

De workshop bestaat uit 8 sessies en wordt afgesloten met een eindpresentatie waar de deelnemende bands optreden. Tijdens de lessen wordt er met de bandcoach gewerkt aan samenspel en performance. En aan muzikale vaardgheden zoals ritmiek, dynamiek en improvisatie. Bovendien word je als band gestimuleerd om ook buiten de lessen de repetitieruimte in te duiken en om uiteindelijk tot een echte band uit te groeien.

Ook reeds bestaande bands kunnen zich opgeven. In overleg met de bandcoach kan dan aan bepaalde zaken gewerkt worden zodat de band zich verder kan ontwikkelen. Denk dan bijvoorbeeld aan coaching bij het creëren van eigen repertoire of voorbereiding voor het maken van opnames.

Muziek Op Schoot

Muziekcursussen voor baby’s en peuters van 4 maanden tot en met 4 jaar

Er wordt gezongen, geluisterd en bewogen, gedanst en geklapt en er wordt gebruik gemaakt van voor jonge kinderen geschikte instrumentjes. De kinderen staan centraal maar de cursus “Muziek op schoot” is bedoeld voor kind en ouder/verzorger SAMEN. (NB ouder/verzorger kan ook opa /oma of een vertrouwde oppas zijn) U als ouder/verzorger hoeft echt niet bijzonder muzikaal te zijn of mooi te kunnen zingen. Ook zal het uw kind een zorg zijn of u wel- of geen noten kunt lezen of een instrument bespeelt.

Het gaat om het samen plezier beleven aan de aangeboden activiteiten.

Muziek Impuls

Een cursus van Imme Tonkes om zonder bladmuziek te leren spelen

Als je op een traditionele manier les hebt (gehad) heb je waarschijnlijk vooral geleerd om van bladmuziek te spelen. Het kan dan echt een nieuwe impuls geven als je op gehoor leert spelen en ervaring opdoet met improviseren. Voor de cursus Muziek Impuls hoef je niets te oefenen, je gaat spelen met wat je al kan. Je kan geen fouten maken want niets is fout.

Je gaat in een groepje samenwerken en eigen muziekstukjes maken. Spelenderwijs leer je je eigen muzikaliteit beter kennen en waarderen. Na de cursus ken je muzikale basisbegrippen (zoals vorm, ritme, tonen en akkoorden) en heb je hiermee gespeeld en ervaring opgedaan.