Nicolette Klein

Zang

Nicolette Klein is als kind begonnen met vioolspelen, maar wilde al snel zingen. Op de middelbare school kreeg ze daar alle gelegenheid toe. Zanglessen volgden. Later studeerde ze zang aan het Rotterdams Conservatorium (Codarts). Als zangeres trad ze op met verscheidene bands in verschillende muziekstijlen en zong ze enkele jaren in het Haagse theaterrestaurant Goldmund. Ook verwelkomde zij muzikaal een tijdlang de bezoekers in de Rotterdamse schouwburg en trad zij op met het eigen programma “Klats”. Nicolette heeft een voorliefde voor het schrijven van (kinder) liedjes (singing/songwriting) alsook voor het schrijven van teksten/musicals. Ze treedt op met bekend jazz-/pop- en eigen repertoire en geeft zanglessen, zangworkshops en bandcoaching op verschillende (muziek)scholen en heeft daardoor een brede ervaring met lesgeven aan kinderen en volwassenen. Haar leservaring kan ook ingezet worden bij het examenvak muziek, auditietrainingen enz. Nicolette heeft eind 2013 het Zangpodium opgericht, een zangschool voor leerlingen in Schiedam, Vlaardingen en omgeving.

Bij Rootz geeft zij al les sinds 1992.

Leslocatie Delft: maandag
Leslocatie Nootdorp: vrijdag