Hans Mekel

Saxofoon, klarinet & dwarsfluit

Hans Mekel (1944) studeerde aan het Rotterdams Conservatorium. In 1993 trad hij toe tot de bekende Amsterdamse band Klezmokum die een kruising brengt van alle wereldwijd voorkomende vormen van klezmer en geïmproviseerde jazz. In deze band speelde Hans 9 jaar en richtte toen zijn eigen groep Klezmek op. Klezmek speelt een eigenzinnige mix van Klezmer, Balkan, Braziliaans en Duke Ellington-swing. Momenteel maakt de groep furore met het project Klezmek Goes Brazil. Hans Mekel is sinds 1994 als docent verbonden aan muziekschool Rootz. Zijn filosofie als improvisator en ervaren docent past uitstekend bij die van Rootz:

Hans: “Ik vind het belangrijk om als docent flexibel in te springen op de muzikale wensen van de leerlingen”
Leslocatie Delft: vrijdag