Devin Brown

Gitaar

Devin Brown (1982) werd geboren in Seattle (V.S.). In 2001 verhuisde hij naar New York om te gaan studeren aan de New School of Jazz and Contemporary Music. In 2005 behaalde hij daar zijn Bachelor diploma waarna hij zijn studie voortzette aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Hier behaalde hij in 2009 zijn Masters diploma.

Devin begon op zijn elfde jaar met gitaarspelen en hield zich aanvankelijk vooral bezig met rock en blues. Op zijn zeventiende was hij halve finalist in de ‘International Jimi Hendrix Electric Guitar Competition’. In New York speelde Devin in verschillende bands en inmiddels had hij naast de rock en blues ook de jazz ontdekt.

Devin heeft in korte tijd voortreffelijk Nederlands leren spreken. Sinds november 2007 geeft hij gitaarlessen bij Rootz aan zowel beginnende als aan gevorderde leerlingen.

Leslocatie Delft: donderdag
Leslocatie Pijnacker: woensdag