Yannick Jochems

Piano en keyboard / Bandcoaching

Yannick Jochems (2000) begon op jonge leeftijd met het maken van muziek en ontwikkelde al snel een liefde voor jazz-, soul- en funkmuziek. Op zijn vijfde jaar begon hij met pianolessen van Sybren de Jong. Later kreeg hij lange tijd les van Nico Moll, bij wie hij veel leerde over jazz en improvisatie. Na de middelbare school begon hij met de studie Docent Muziek op het Koninklijk Conservatorium in Den Haag waar hij les kreeg van jazzpianist Sebastiaan van Bavel. Ook kreeg hij daar ensembleles van Rolf Delfos en volgde hij verschillende vakken over pedagogiek en educatie, waaronder pianomethodiek bij Bastiaan van der Waals.

Na de opleiding Docent Muziek te hebben afgerond studeerde Yannick door aan het Rotterdams Conservatorium (Codarts) op de opleiding pop-toetsen, om zich verder te ontwikkelen als toetsenist. Hij krijgt daar les van Ronald Kool en Berthil Busstra.

Naast het lesgeven treedt Yannick ook regelmatig op als toetsenist in verschillende samenstellingen: Soms in een jazzensemble, vaak in een coverband waarmee hij op feesten, in cafés of op kleine festivals speelt.
Yannick geeft sinds september 2021 les bij Rootz en is een geduldige, inlevende en enthousiaste docent, die leerlingen van alle leeftijden begeleidt. Hij vindt het belangrijk om op een leuke en inspirerende manier muzikale vaardigheden te ontwikkelen, en besteedt veel aandacht aan gehoortraining, groove en improvisatie. Sinds 2022 is Yannick ook actief als bandcoach.

Leslocatie Delft: Dinsdag
Leslocatie Pijnacker: Vrijdag