Jota Papadopoulou

Piano & keyboard

Jota Papadopoulou (1984) werd geboren in Thessaloniki, Griekenland. Ze begon met piano spelen op achtjarige leeftijd en voltooide klassieke studies in het Music College, Thessaloniki, in 2009. Later werd ze uitgenodigd als gaststudent aan de Hochschule für Musik Detmold, waar ze een jaar lang muziekpedagogie en piano – – klassiek en jazz – studeerde. In 2011 werd Jota toegelaten op het conservatorium in Rotterdam (Codarts Hogeschool voor de Kunsten) waar ze latin en jazz studeerde aan de Wereldmuziek afdeling. Jota is als pianist actief in diverse bands waarmee zij optreedt in jazzclubs en op festivals in Duitsland, Griekenland en Nederland.

Jota: “Naast het zelf uitvoeren vind ik ook les geven erg interessant. Ik heb ervaring met lesgeven aan beginners en gevorderden van alle leeftijden. Mijn uitgangspunt is om van muzieklessen een positieve ervaring te maken. Als de leerling plezier beleeft aan het oefenen helpt dat enorm mee voor de muzikale ontwikkeling. In mijn lessen besteed ik veel aandacht aan improvisatie en combineer ik de theorie met de praktijk”

Jota geeft sinds eind 2015 les bij Rootz.

Leslocatie Delft: donderdag